marți, 19 mai 2020

CÂND AM ÎNCEPUT SĂ-MI IUBESC SINELE


            Când am început să-mi iubesc Sinele
                                                                     Charles Chaplin




   Când am început să-mi iubesc Sinele (pe mine însumi) am aflat că neliniștea și suferința mea emoțională erau doar indicatoare de avertizare (ce arătau) că trăiam împotriva adevărului meu. Azi, știu că aceasta se numește AUTENTICITATE.

    Când am început să-mi iubesc Sinele (pe mine însumi) am înțeles cât de mult poate fi deranjată o persoană dacă încerc să-i impun dorințele mele, mai ales dacă știam că nu era momentul potrivit, sau că persoana nu era gata pentru aceasta, chiar dacă acea persoană eram chiar eu. Azi, știu că aceasta se numește RESPECT.

   Când am început să-mi iubesc Sinele (pe mine însumi) am încetat să lupt pentru o altfel de viață și am văzut că tot ceea ce mă înconjura mă invita să cresc. Azi, știu că aceasta se numește MATURITATE.

   Când am început să-mi iubesc Sinele (pe mine însumi) am înțeles că în orice situație aș fi, sunt în locul potrivit, la momentul potrivit și că totul se întâmplă exact când este necesar. Azi, știu că aceasta se numește ÎNCREDERE ÎN SINE.

   Când am început să-mi iubesc Sinele (pe mine însumi) am încetat să îmi mai fur timpul și am încetat să mai fac uriașe proiecte de viitor. Acum, fac doar ceea ce-mi aduce bucurie și fericire – lucruri care-mi înveselesc inima și le fac în felul meu, în ritmul meu. Azi, știu că aceasta se numește SIMPLITATE.

    Când am început să-mi iubesc Sinele (pe mine însumi) m-am eliberat de tot ceea ce nu este bun pentru sănătatea mea – hrană, oameni, lucruri, situații și de toate câte mă trăgeau în jos, îndepărtându-mă de Sinele meu (de mine însumi). Mai întâi am numit aceasta “un egoism sănătos”. Azi, știu că aceasta se numește IUBIREA DE SINE.

     Când am început să-mi iubesc Sinele (pe mine însumi) am încetat să mai caut să am mereu dreptate. De atunci, m-am înșelat mai rar. Azi, știu că aceasta se numește MODESTIE.

    Când am început să-mi iubesc Sinele (pe mine însumi) am încetat să mai trăiesc în trecut și să mă îngrijorez pentru viitor. Acum trăiesc doar prezentul, în care se întâmplă toate. Azi, trăiesc fiecare zi, zi după zi și știu că aceasta se numește ÎMPLINIRE.

   Când am început să-mi iubesc Sinele (pe mine însumi) am recunoscut că mintea mă poate perturba și mă poate îmbolnăvi. Dar, după ce am unit-o cu inima, ea a devenit un aliat valoros. Azi, numesc această unire ÎNȚELEPCIUNEA INIMII.

   Nu trebuie să ne mai temem de certuri, confruntări sau de alte probleme cu noi sau cu ceilalți. Chiar și stelele se ciocnesc, iar din zdrobirea lor se nasc noi lumi. Azi, știu că aceasta se numește VIAȚĂ.
                                                            (Traducere de Ștefan Dumitru)



               

                  Puterea iubirii – Conectarea cu Unitatea, James van Praagh


”Dacă dorim să ne eliberăm de energia negativă a fricii, noi trebuie să descoperim de ce anume ne temem. Energia fricii îşi poate asuma numeroase deghizări. Ea poate lua forma mâniei, urii, resentimentelor, criticismului, ruşinii şi vinovăţiei, conducând la o preţuire de sine redusă şi la o incapacitate de a cultiva respectul de sine. Viaţa trăită în teamă blochează fluxul natural al vitalităţii şi conduce la traume emoţionale, mentale şi fizice. Tratează-te exact aşa cum ai face cu un prieten foarte drag. Dacă un prieten ţi-ar vorbi despre o greşeală pe care a făcut-o la serviciu, cel mai probabil nu i-ai spune: „Cum ai putut fi atât de prost?”, ci i-ai reaminti imediat de numeroasele sale calităţi, conchizând: „Data viitoare te vei descurca mai bine”. L-ai asigura astfel că este şi rămâne un om valoros, demn de a fi iubit şi preţios, nu doar pentru tine, ci şi pentru ceilalţi oameni. De ce nu procedezi la fel şi cu tine însuţi? Dacă doreşti să integrezi iubirea în toate aspectele vieţii tale, este important să îţi reantrenezi modul de a gândi, orientându-te într-o mai mare măsură către luciditate, recunoştinţă, iertare şi compasiune. Fii onest cu tine însuţi. Devino conştient de gândurile şi de sentimentele tale. În acelaşi timp, nu te mai judeca singur. Chiar dacă devii uneori speriat, critic sau supărat, nu te lupta cu tine însuţi şi nu-ţi înrăutăţi situaţia simţindu-te vinovat pentru că nu reuşeşti să ai o atitudine mai pozitivă. Eliberează-te de orice conflict interior şi conştientizează faptul că există un motiv pentru tot ceea ce ţi se întâmplă, chiar dacă pe moment situaţia respectivă ţi se pare extrem de neplăcută. Dacă ai apucat-o pe calea ce conduce către un nivel superior de conştiinţă, este foarte util să cultivi compania unor oameni care gândesc la fel ca tine, dorind să trăiască la rândul lor o viaţă autentică, să se bucure de iubire şi de recunoştinţă şi să ridice frecvenţa de vibraţie a acestei planete. Fie ca inima ta să se deschidă şi să recunoască, să îşi amintească şi să se folosească de puterea divină a iubirii. Atunci când iubirea îţi va umple viaţa, nici tu, nici ceilalţi oameni din viaţa ta nu vei mai fi aceiaşi!”
   



Imagini: Pinterest

2 comentarii:

  1. Salut Noris!
    Multumesc pentru acest articol.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc și eu , Sticri, pentru toate articolele de pe blogul tău, chiar dacă nu las comentariu să ști că apreciez toate postările, muuulte îmi merg adânc în suflet.😊 Din câte pot să ofer și eu, o fac cu mare, mare drag pentru toți, să ne bucurăm și să ne fie de folos.

      Ștergere